Washington DC

5 augustus 2014 - Washington D.C., Verenigde Staten

Gisternamiddag aangekomen in Washington DC, wat al vanaf de eerste aanblik een aangename stad bleek te zijn: brede lanen, geen hoogbouw, veel groen, weinig drukte. Ons hotel, nabij Dupont Circle, is goed gelegen en comfortabel.  Na een korte wandeling -jawel, uiteraard naar the white house, which seems to be not so wide at all :) - zijn we lekker gaan eten in een restaurant / boekwinkel (Kramerbooks en afterwords).

Deze ochtend  beseften we dat we op slechts 1 dag wel heel veel moesten gezien hebben: the mall (met onder andere Lincoln Memorial, the white house, Capitool, Wahington Monument, World War II memorial), Arlington National Cemetery, het Pentagon, Union Station, etc...  Zonder enig ander transportmiddel dan onze voeten zou dat niet lukken.  Dus hebben we er weer voor gekozen een hop-on hop-off bus te nemen. Deze keer zonder de aanwezigheid van een grappige gids, zonder "red light jokes", maar met een zeer hoge UV index.  Na een ganse dag stappen en bussen (gezeten op het open bovendek om zoveel mogelijk te zien) zien Guy en ik (de kinderen bleken beter bestand tegen de zon) er nu dus als rode kreeften uit...Morgen toch maar beter insmeren!

De temperaturen zijn hier trouwens wat we ervan verwachtten: heet!  Morgen zullen we alvast hard genieten van de airco van... de wagen.  Er staat ons immers een lange rit te wachten, richting Gettysburg, Harrisburg, Lancaster om uiteindelijk te overnachten in Corning.

1. Hilda:
    6 augustus 2014
    Een rood kreeftje kan heel lekker smaken !