Cape Cod

18 augustus 2014 - Dennis Port, Massachusetts, Verenigde Staten

Gisteren zijn we aangekomen op Cape Cod; het schiereiland ten zuidoosten van Boston, waar veel Bostonians hun vakantie nemen.  Het weer kan hier, net zoals overal langs the Atlantic, zeer variabel zijn, dus we waren voorbereid op bewolking, frissere temperaturen en regen.

Na een initieel goed begin (zonnig en vrij warm, met veel wind) besloten we het nabijgelegen stadje Chatham te gaan bezoeken.  Dit is een aangenaam stadje met veel winkeltjes en eet- en drinkgelegenheden, maar waar we plots een helse regenbui over ons heen kregen.

Vandaag was de zon al vroeg aanwezig, dus besloten we naar Provincetown te rijden (helemaal op het uiterste einde van het schiereiland), voor een whale watchingtour.  En walvissen hebben we gezien!!  Tijdens de ruim 3 uur durende vaart hebben we verschillende bultrugwalvissen gezien (waaronder een moeder met haar zogend kalf!), meerdere potvissen en enkele dwergvinvissen.  Verder zagen we ook een nieuwsgierige zeehond, gewoon zwemmend naast ons schip.  Het was het geld meer dan waard!