Bar Harbor

13 augustus 2014 - Bar Harbor, Maine, Verenigde Staten

De rit vanuit Jackson naar Bar Harbor was even lang als gedacht: 5 uur non stop rijden.  Gaandeweg veranderde het landschap wel van voornamelijk zeer bebost naar rotsachtiger en omringd door meer water.

De temperatuur aan de Atlantische kust is ook wat we ervan verwacht hadden: bij aankomst amper 73 F, maar wel mooi zonnig.

Bar Harbor zelf blijkt heel toeristisch te zijn; het stadje lijkt een beetje op een opgekuiste versie van een stadje aan de Middellandse zee, met veel souvenirs winkeltjes, veel eet- en drinkgelegenheden en voornamelijk stampvol toeristen, zonder veel parkeermogelijkheden.

's Anderendaags bleek de temperatuur nog verder de dieperik te zijn ingegaan (amper 62 F beneden en 57 F boven op de hoogste heuvel), maar wat nog erger was: de blijkbaar zeer frequent aanwezige mist hier was er ook!  Van onze plannen om in de voormiddag het Acadia Nationaal Park te gaan verkennen en fijn te gaan wandelen, kwam dus niet veel in huis.  Na de middag klaarde het een beetje op (dat wil zeggen, de mist verdween beneden) en zijn we alsnog het toch wel zeer mooie, grote en woeste park ingereden.

1. Hilda:
    19 augustus 2014
    Echt mooie foto's maar blijkbaar toch een vermoeiend avontuur !