Boston

16 augustus 2014 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Na ons lekkere ontbijt in het Riverhouse en een uitvoerig afscheid, reden we via Route 1 verder zuidwaarts, met onderweg een stop in het kustplaatsje Manchester en een tweede stop in Salem.

Salem is het stadje, waar in de 18 de eeuw, een 200-tal mensen, mannen en vrouwen, beschuldigd werden van hekserij, waarvan er 20 werden veroordeeld tot ophanging.  Dit alles omdat ze, vermoedelijk visuele en auditieve hallucinaties hadden door de aanwezigheid van een schimmel in het graan...

Uiteindelijk reden we door naar Boston, the most walkable city of the USA..

Onze eerste indruk was niet zeer positief: veel agressief rijverkeer, verpeste stadsarchitectuur en dure parkeerplaatsen...

Na wat meer wandelen en het nemen van een hop-on-hop-off bus-zoals in elke stad tot nu toe- werden we al wat positiever.  De wijken Beacon Hill, the Waterfront en Little Italy blijken zeer aangename wijken te zijn, de ene voor bewoning, de andere voor het wandelen en uiteindelijk voor de gezelligheid, ambiance en het lekkere Italiaanse eten.

Natuurlijk kon het bezoeken van het bankje in the Boston Common/ Public Park, waarop wijlen Robin Williams samen met Matt Damon een scene opnamen voor de film Good Will Hunting, niet ontbreken.  Veel fans hadden hier ondertussen al massa's bloemen en andere relikwieen achtergelaten.