the Adirondacks

9 augustus 2014 - Speculator, New York, Verenigde Staten

Vanuit Utica zijn we de Adirondacks ingereden, een zeer groot natuurgebied, waarin onder andere Lake Placid (in het noorden) ligt, waar ooit de Olympische winterspelen werden gehouden.  We reden inderdaad door een mooie beboste regio, met enkele grote meren .  Onderweg kwamen we Lake Pleasant en Lake George tegen.  We namen een ontbijtje in het stadje Speculator en hielden even halt aan het meer.

Jammer genoeg zagen we niet de verhoopte elanden, noch andere rendieren.  Waarschijnlijk is het er in deze tijden te druk voor die dieren.

We reden verder door, richting de Green Mountains, waar we blijven overnachten in een ski-oord, Killington.

Na een korte verkenningstoer op zoek naar wegfietsen (en niet de zeer populaire mountainbikes of downhill bikes, die hier veel makkelijker te vinden zijn), hebben we ons (voor het eerst dit verlof) verpoosd aan het zwembad.

's Avonds zijn we iets gaan eten bij Choices, wat zowel bij ons als bij de kinderen hard in de smaak viel.